Pages

Thursday, December 22, 2011

Ανοικτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΤΑΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ;
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ!
Το 2006 και ενώ είχε ήδη δημοσιοποιηθεί το περιεχόμενο του γνωστού βιβλίου ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού, ξεκινήσαμε - λίγοι δάσκαλοι στην αρχή, πολύ περισσότεροι στη συνέχεια- έναν αγώνα αντίστασης κατά της αυθαίρετης και παράνομης (ελάχιστη σχέση, ως γνωστόν, είχε το εγχειρίδιο
με το αναλυτικό πρόγραμμα) απόπειρας των αναθεωρητών της ιστορίας να μας ρίξουν στον καιάδα της λήθης.
Κάποιοι από εμάς φτάσαμε στο σημείο ν’ αρνηθούμε να το διδάξουμε, όχι μόνο εξ αιτίας της διαστρέβλωσης των ιστορικών γεγονότων, αλλά και για μια σειρά από τεχνικές που πειθανάγκαζαν το μαθητή, οδηγώντας τον σε προδιαγεγραμμένα δόγματα, απ’ τα οποία ήταν αδύνατο να ξεφύγει. Αυτό το χαρακτηριστικό φυσικά ήταν ασύμβατο με τη δημοκρατία, προσιδίαζε μάλλον σε ολοκληρωτική νοοτροπία.
Το μικρό κύμα που σηκώσαμε, σε πολύ λίγο μετεξελίχθηκε σε τσουνάμι αγανάκτησης της συντριπτικής πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας, που ακύρωσε αυτές τις ύποπτες... μεθοδεύσεις των αναθεωρητών, που ούτως ή άλλως συνδέονται με την ιδεολογία που μας έφερε εδώ που βρισκόμαστε (Ας μη λησμονούμε τις προσπάθειες των κύκλων αυτών με τις ύποπτες πηγές χρηματοδότησης να μας πείσουν πχ για την ορθότητα του σχεδίου Ανάν και σε κάθε περίπτωση ότι είμαστε μικρό έθνος και δεν πρέπει να είμαστε ενοχλητικοί στους «ισχυρούς» – συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας - μη δημιουργώντας τους προβλήματα).
Κυρία υπουργέ!
Ο νέος τότε υπουργός κ. Στυλιανίδης, εκφράζοντας και την άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας, απέσυρε το βιβλίο μη ιστορίας και ξεκίνησε διαδικασίες για τη συγγραφή νέου, που ν’ ανταποκρίνεται στις επιταγές του συντάγματος και των νόμων, αλλά και στις εξαιρετικά θεμελιωμένες παρατηρήσεις της Ακαδημίας Αθηνών. Η ομάδα του Καθηγητή Κολιόπουλου κρίθηκε ως η πιο κατάλληλη για τη συγγραφή του νέου βιβλίου. Μετά την ομόφωνη απόφαση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την καταλληλότητα του νέου βιβλίου και την πιλοτική του εφαρμογή από δασκάλους μέσα στην τάξη - η πρώτη φορά που έγινε κάτι τέτοιο για καινούριο βιβλίο- ήρθε η σειρά σας να δώσετε την τελική έγκριση για την κυκλοφορία του νέου βιβλίου ιστορίας της ΣΤ δημοτικού στα σχολεία για την περίοδο 2011-2012. Όμως αυτό δεν έγινε. Ο Βουλευτής Ευριπίδης Στυλιανίδης σας κατέθεσε ερώτηση για το λόγο της μη έκδοσης και αποστολής του βιβλίου στα σχολεία και πήρε την απάντηση δήθεν έλλειψης χρόνου για την έγκαιρη εκτύπωση του βιβλίου και την διαδικασία προσαρμογής(!) του στο Νέο πρόγραμμα σπουδών!
Συγχωρέστε με αλλά οι διάδρομοι του Υπουργείου βοούν ότι άλλοι είναι οι λόγοι. Ότι γι’ αυτό ευθύνονται στελέχη του υπουργείου του κύκλου της κυρίας Δραγώνα, που σας έπεισαν ότι πρόκειται για «εθνικιστικό» βιβλίο (βλέπετε ζούμε την εποχή του παραλόγου, όπου οι λέξεις πλέον έχουν χάσει τη σημασία τους). Όμως αυτό αν ενδιαφέρει την παραπολιτική, εμάς και τον ελληνικό λαό καθόλου δεν μας ενδιαφέρει. Η πολιτική ευθύνη είναι αποκλειστικά δική σας. Αυτό που εκπλήσσει ως απίστευτο εύρημα, είναι η απάντησή σας στην παραπάνω ερώτηση, ότι «το νέο εγχειρίδιο ιστορίας, όπως όλα τα ισχύοντα εγχειρίδια, θα αξιοποιηθεί αφού ακολουθηθεί η συγκεκριμένη διαδικασία με την εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών»!!!!!...
Δηλαδή το Π.Ι. είναι λιγότερο αξιόπιστο απ’ τους ανώνυμους συμβούλους σας; Αξιολογεί ένα νέο βιβλίο λαμβάνοντας υπόψη τα «παλιά» και «παρωχημένα» προγράμματα σπουδών; Όλοι οι άλλοι είμαστε κάφροι και αδυνατούμε να κατανοήσουμε τα αυτονόητα; Παρόλο που το βιβλίο έχει αξιολογηθεί, διδαχθεί πιλοτικά και αποδειχθεί η επιστημονική του αρτιότητα; Παρόλ’ αυτά ακόμη «θ’ αξιοποιηθεί»;
Κυρία υπουργέ!
Ο καιρός των προφάσεων έχει τελειώσει. Ας μην κρυβόμαστε. Το νέο βιβλίο ιστορίας, όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος ο Καθηγητής Κολιόπουλος, προωθεί στα παιδιά μας την ιδέα της εθνικής μας ταυτότητας, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους. Προφανώς αυτό το τελευταίο ενοχλεί. Γιατί αν εξετάσει κανείς προσεκτικά τις ιδέες των κύκλων που ενοχλούνται, θα διαπιστώσει ότι αυτές οι ιδέες δεν είναι άμοιρες ευθυνών για τη σημερινή μας κατάσταση. Γιατί εδώ μας έφεραν - εκτός από την παγιωμένη νοοτροπία του πολιτικού μας συστήματος που παραπέμπει στην οθωμανική περίοδο - οι μεταμοντέρνες politically correct ιδέες που συστηματικά προώθησε η ελίτ μέσω των ΜΜΕ, παίζοντας το παιχνίδι των ισχυρών. Τέτοιες ιδέες είναι η ιδέα, για παράδειγμα, της «μικράς» Ελλάδος που πρέπει να είναι πειθήνια στους «ισχυρούς». Που δεν πρέπει να αντιστέκεται. Που δεν μπορεί να έχει δική της φωνή. Που δεν πρέπει να διεκδικεί καλύτερους όρους, ακόμη και στα δάνεια που λαμβάνει. Που πρέπει να υποτάσσεται. Που δεν πρέπει να ενοχλεί. Που προσαρμόζει το περιεχόμενο της εκπαίδευσής της όχι στις δικές της παραδόσεις, αλλά στο πολυπολιτισμικό μοντέλο που διευκολύνει τους στόχους των «άλλων». Που υιοθετεί όχι τη δική της ιστορία, αλλά εκείνη του γείτονα (γνωρίζετε φαντάζομαι τώρα ότι ο όρος «συνωστισμός» είναι δανεισμένος απ’ την τουρκική σχολική ιστοριογραφία, όπως επανειλημμένα δημόσια τόνιζε ο εκλιπών Καθηγητής Σαρρής). Διαφορετικά τα βιβλία θα είναι «εθνικιστικά». Έχουν εξευτελιστεί οι λέξεις πλέον κυρία Υπουργέ, ελάχιστα πράγματα έχουν μείνει όρθια.
Μετά απ’ όλ’ αυτά, δικαιούμαι πιστεύω να σας παρακαλέσω ν’ αφήσετε οποιαδήποτε δικαιολογία- που θα έχει άλλωστε δευτερεύουσα σημασία- και να προωθήσετε άμεσα τις διαδικασίες έκδοσης του νέου, εγκεκριμένου απ’ το Π.Ι. βιβλίου ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού, έτσι ώστε να φτάσει έγκαιρα στα σχολεία για το νέο σχολικό έτος. Διαφορετικά, οποιαδήποτε καθυστέρηση, θα μου επιτρέψετε να την εκλάβω ως πρόθεση ακύρωσης της όλης προσπάθειας, για να δικαιωθούν οι ίδιοι κύκλοι. Αυτό φυσικά έχει δικαίωμα να το γνωρίζει ο ελληνικός λαός, για να χρεώσει «τα του καίσαρος τω καίσαρι». Νέες δικαιολογίες περί καθυστέρησης εγκρίσεων του χαρτιού και περί άλλων παρόμοιων δεν θα γίνουν αποδεκτές από κανένα.
Με κάθε τιμή
Αναστάσιος Καζαντζίδης
Εκπαιδευτικός - Μέλος Π.Ε. Νέας Δημοκρατίας
 

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Loading...
Loading...

Followers

Blog Archive

Get Paid To Promote, Get Paid To Popup, Get Paid Display Banner

Total Pageviews